.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی ساری
افزایش حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی ساری

شمال نیوز: شهردار ساری گفت: سال 91 شهرداری ساری با مشارکت بخش خصوصی پروژه‌های عمرانی را اجرا می‌کند.

سید علی حجازی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تشکیل اداره فرهنگی در شهرداری ساری گامی برای فعالیت‌های گسترده فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی از سوی شهرداری است، اظهار داشت: شهرداری تنها یک نهاد خدماتی نیست بلکه خدمات فرهنگی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه درآمد شهرداری از بابت جرایم کمیسیون ماده 100 چه میزان است، تصریح کرد: 25 درصد بودجه شهرداری از طریق جرایم کمیسیون ماده 100 تامین می‌شود و این معضلی است که در سطح کشور هیچ شهرداری از این کار رضایت ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح جامع شهری بر اساس سرانه جمعیتی در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: صدور پروانه ساختمانی برای بنای نامتعارف موجب بهم زدن سرانه جمعیتی در سطح شهر می‌شود.

شهردار ساری ادامه داد:  بنایی که تخلف ساخت آن احراز شود با تایید دیوان عدالت اداری تخریب می‌شود.

وی با بیان اینکه تملک اراضی یک‌هزار و 260 هکتاری جنگلی که از سوی منابع طبیعی استان مازندران به شهرداری تحویل شد در ابتدای سال 91 به طور قطعی به شهرداری واگذار می‌شود، بیان داشت: هم‌اکنون پرونده اراضی جنگلی سیکوه تپه در مرحله اجرای تملک به شهرداری ساری را می‌گذراند.

حجازی اضافه شدن روستاهای تابعه شهر ساری به محدوده شهری را با دستور فرماندار قابل اجرا دانست و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر دارای جایگاه حقوقی نیستند که بتوانند روستاهای محدوده شهری را در حریم خود قرار دهند.

این مسئول تصریح کرد: شهرداری ساری به دلیل گستردگی کار موافقت نکرد که خدمات‌رسانی روستاهای اطراف را در حیطه وظایف خود قرار دهد.

حجازی بودجه بسته شده سال 91 را حدود 80 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال 91 شهرداری ساری پروژه زیربنایی تعریف نکرده، ولی چند پروژه را به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اجرا می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: پروژه خیام و مجتمع تجاری بلوار خزر از پروژه‌هایی هستند که با بخش خصوصی به صورت مشارکتی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری برای ایجاد خدمات رفاهی به شهروندان به دنبال درآمد نیست، اظهار داشت: رضایت‌مندی مردم از خدمات شهرداری برای ما حکم درآمد دارد.

شهردار ساری به تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی در مرکز مازندران اشاره کرد و ادامه داد: اداره فرهنگی معاونت خدمات شهری شهرداری ساری برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی در مرکز استان ستاد تسهیلات سفر را پیگیری می‌کند.

حجازی ترمیم کنده‌کاری‌های سطح شهر را از خدمات مستمر شهرداری ساری دانست و یادآور شد: از بهمن ماه سال جاری تاکنون به دلیل وضعیت آب و هوایی ترمیم و آسفالت انجام نمی‌شود.

شهردار ساری با بیان اینکه براساس بودجه پروژه تعریف می‌شود، ابراز داشت: محقق نشدن بودجه برای اجرای پروژه‌ها اثر منفی دارد.

وی میزان سهم‌بری شهرداری را از اعتبارات دولتی منفی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تقسیم بودجه در دست فرمانداری‌ها است و براساس نیاز اعتبارات را بین دستگاه‌های دولتی شهرستانی تقسیم می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر پیگیر اعتبارات ملی در مرکز مازندران هستند، عنوان کرد: تاکنون اعتبارات عمرانی تخصیص 100 درصدی نداشت.

حجازی درباره آخرین وضعیت شهر بازی در مرکز مازندران گفت: پیمانکاری که شهرداری از چند سال قبل با آن قرارداد بست به عهد خود وفا نکرد و با خلع ید از سرمایه‌گذار قبلی با سرمایه‌گذار جدید وارد مذاکره شدیم.

شهردار ساری از به آتش ‌کشیدن سطل‌های زباله در شب چهارشنبه‌سوری در ساری اشاره کرد و اذعان داشت: امکانات شهرداری به شهروندان تعلق دارد آسیب‌رساندن به اموالی که برای رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شده است شهرداری را متضرر می‌کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.